Vyřizování stížností proti postupu Psychiatrické nemocnice Jihlava při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami
§ 93 - 97 zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách
Kdo je oprávněn podat stížnost
Stížnost proti postupu nemocnice při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat pacient, zákonný zástupce pacienta, osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo osoba zmocněná pacientem.
Stížnost podaná jinou osobou bude považována za podnět k prošetření, který bude vyřízen obdobně jako stížnost, nebude však jako stížnost evidován.
Kde a jak podat stížnost
Stížnost se podává na sekretariát ředitele.
Psychiatrická nemocnice Jihlava - sekretariát ředitele
586 24 Jihlava, Brněnská 455/54
tel. 567 552 123
fax 567 301 644
e-mail
pnj@pnj.cz
Stížnost lze podat písemně poštou nebo e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem nebo ústně. O ústní stížnosti bude sepsán záznam, který se po přečtení předloží stěžovateli k podpisu.
Stížnost je možné podat také e-mailem bez elektronického podpisu, telefonicky nebo faxem. V těchto případech bude stěžovatel vyzván, aby stížnost písemně doplnil. Pokud k písemnému doplnění stížnosti nedojde, bude stížnost považována za anonymní a o jejím prošetření rozhodne ředitel v závislosti na závažnosti jejího obsahu.
Postoupení stížnosti
Není-li nemocnice k vyřízení stížnosti příslušná, postoupí ji do pěti dnů od jejího obdržení příslušnému subjektu a o postoupení informuje stěžovatele.
Vyřízení stížnosti
Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne nemocnice stěžovateli její ústní projednání.
Stěžovatel je oprávněn nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie v rozsahu a způsobem, kterým bude zajištěna ochranu osobních údajů třetích osob.
Stěžovatel obdrží písemné stanovisko ke stížnosti do 30 dnů od jejího podání. V odůvodněných případech může ředitel rozhodnout o prodloužení této lhůty; o této skutečnosti bude stěžovatel informován včetně uvedení důvodů.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost k Odboru zdravotnictví Krajského úřadu Kraje Vysočina.
Opakuje-li stěžovatel stížnost, je nutné přezkoumat, zda původní stížnost byla správně vyřízena a o výsledku podat stěžovateli zprávu. Neobsahuje-li další stížnost v téže věci nové skutečnosti, stížnost se neprošetřuje.
Pokud byla stížnost vzata stěžovatelem zpět, prošetřování stížnosti se zastaví a spis uzavře.
Závěrečná ustanovení
Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
Podáním stížnosti podle zákona o zdravotních službách není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů.
V Jihlavě 30.3.2012
MUDr. Zdeňka Drlíková
ředitelka Psychiatrické nemocnice Jihlava